Řešení technických problémů ESTA

Problémy s webovými stránkami ESTA

Elektronický systém pro cestovní povolení(ESTA) je online přihlašovací systém, který slouží k předběžné kontrole osob cestujících do USA lodí nebo letadlem před nástupem na palubu. Systém ESTA byl spuštěn v prvním čtvrtletí roku 2019 a funguje v rámci programu bezvízového styku(VWP). Díky rychlosti schvalování v rozmezí 24 až 72 hodin představuje ESTA pro návštěvníky USA snadný způsob, jak získat cestovní povolení ke vstupu do Spojených států.

Kdo by se měl přihlásit?

  1. Osoby, které ještě nemají návštěvnické vízum do Spojených států.
  2. Způsobilí státní příslušníci nebo občané zemí programu bezvízového styku
  3. Lidé, kteří plánují požádat o nové povolení pro jednotlivce nebo skupinu žadatelů.
  4. Osoby cestující na 90 dní nebo méně
  5. Lidé, kteří se chystají cestovat do USA na dovolenou nebo za prací.

Problémy s přístupností webových stránek ESTA

Během procesu podávání žádostí se však mohou vyskytnout technické problémy. Poruchy může způsobovat řada spouštěčů. Před pokusem o aplikaci se ujistěte, že váš počítač splňuje nastavené standardy konfigurace. Požadavky ESTA vyžadují, aby internetový prohlížeč uživatele podporoval 128bitové šifrování a měl povolený JavaScript. Minimální požadovaná verze systému Windows je 5.0, abyste mohli používat webové stránky ESTA. Váš internetový prohlížeč musí také přijímat soubory cookie. Pokud používáte aplikaci Netscape, musí být vaše verze minimálně 6.2.

Pokud se zdá, že vaše konfigurace splňuje standardy webu, mohou technické problémy souviset s vaším webovým prohlížečem nebo bránou firewall. V případě potíží s přihlášením zkontrolujte, zda máte správně nastavené zabezpečení internetu a zda váš bezpečnostní software neblokuje připojení k webu. Poskytovatelé internetových služeb (ISP) mohou také blokovat některé webové stránky. V takovém případě se musíte obrátit na poskytovatele internetových služeb.

Problémy s validací formuláře ESTA

Telefonní čísla

V některých případech se stává, že formulář žádosti neakceptuje telefonní čísla žadatelů. Pokud se tento problém vyskytne, zkuste číslo zadat znovu a dbejte na to, abyste neuvedli žádné mezery ani speciální znaky, například pomlčky.

Čísla pasů

Někdy systémy také neakceptují čísla pasů. V takovém případě zadejte číslo znovu a dbejte na to, abyste se vyhnuli pomlčkám a mezerám. Systém rovněž nepřijímá žádné speciální znaky, včetně těch, které se vyskytují v názvech. Vaše jméno musí být uvedeno ve strojově čitelné zóně pasu(MRZ). Jedná se o dva řádky složené z šipek a čísel ve spodní části stránky s osobními údaji.

Chyby při odesílání formuláře ESTA

Pokud systém zjistí chyby v některém z polí podání, automaticky odmítne váš pokus o přechod na další stránku. Vyřešte chybu a postoupíte dál. Někdy se může stát, že systém zamrzne, což vám znemožní podat žádost. V těchto případech může být problém způsoben vaším prohlížečem, což znamená, že budete muset použít jiný počítač nebo webový prohlížeč.

Pokud se vám při kontrole stavu ESTA zobrazí zpráva, že již existuje žádost s podobným číslem pasu, znamená to, že jste již dříve podali žádost a ta je stále platná. Platnost žádosti v systému ESTA je obvykle 30 dní. Pokud však v předchozí žádosti uvedete nesprávné životopisné údaje, stane se tato žádost neplatnou a bude nutné ji upravit.

Chyby při platbě ESTA

V případech, kdy dojde k chybě při platbě, zkuste použít jinou debetní nebo kreditní kartu. Můžete se také obrátit na svou banku, která vám poskytne více informací o důvodech zamítnutí poplatku. Pokud se vám i nadále nedaří provést platbu nebo máte jiné problémy, můžete se o to pokusit znovu pomocí jiného webového prohlížeče nebo zařízení s připojením k internetu.

V takovém případě klikněte na tlačítko pokračovat a pokračujte v žádosti. Zákon o podpoře cestování z roku 2009 navrhuje zpoplatnit všechny žádosti o povolení ESTA. Za každé nové odeslání vám bude účtován následující poplatek:

  1. Poplatek za zpracování: Při podání žádosti o elektronické cestovní povolení bude účtován poplatek za zpracování.
  2. Autorizační poplatek: Získání schválené autorizace v rámci programu Visa Waiver bude zpoplatněno dodatečným poplatkem, který bude stržen z vaší debetní nebo kreditní karty.

V případě, že vám bude cestovní povolení zamítnuto, bude vám účtován pouze poplatek za zpracování žádosti. Veškeré další transakční poplatky třetích stran zaplacené žadateli jsou nevratné.

Získání nápovědy k dalším chybám

V případě jakékoli jiné technické chyby navštivte stránku CBP s otázkami a odpověďmi, kde zjistíte, zda je váš problém na webu vyřešen. Pokud nenajdete žádné řešení, klikněte na (Položit dotaz) na stránce INFORMAČNÍHO CENTRA CPB. Doporučujeme, abyste své technické problémy napsali v angličtině a uvedli údaje o svém zařízení pro prohlížení internetu (např. notebook nebo smartphone) a webovém prohlížeči (např. Chrome).